在大大小小的活動中,除了主角外,少不免會看到司儀的身影,別人眼中靠把口就搵到食,但要站得住腳其實並不容易。80後的Yuki( 黃銓玉)是一名全職司儀,在16年放棄薪高糧準的銀行工作,創立自己的司儀公司司博禮,對每場活動都做足事前功夫,憑着專業的態度及形象,得到不少客戶的喜愛。除了擔任司儀外,她更到不同的公司擔任說話技巧培訓導師,成功靠把口搵食。

Yuki是一名全職司儀及說話技巧培訓導師,專門提供司儀服務及說話技巧培訓。「我哋比較多做商務活動嘅司議;喺說話技巧課程方面,都係以公司客為主,當中會教導公眾演說嘅技巧,例如故事鋪排、節奏、層次等。除咗我係全職外,仲有兼職嘅團隊,各有20位司儀及20位導師,當中有律師、醫生及老師,令到我哋可以提供中、英、普通話嘅司儀外,連法文、韓文等語言都冇問題。」

今年29歲的Yuki,至今主持了超過500場大大小小的活動,與她合作的機構包括香港貿易發展局、中國移動、星展銀行及AIA等。現時司儀及說話技巧培訓課收費每小時約$1,000至$2,000,分別佔生意6及4成。

讀中學時,Yuki已對朗誦有興趣,奈何為了生活及符合家人的期望,她在香港科技大學選讀工商管理及市場營銷,11年畢業後投身銀行界,「去咗銀行做trainee,期間到新加坡參加演講及說話技巧嘅培訓,先知有演講培訓導師呢行。我讀中學時有參加開朗誦比賽,對上台講嘢相關嘅都有興趣,之後利用公餘時間讀演講及司儀課程,參加國際演講會,慢慢仲做埋兼職司儀。」

兼職司儀的工作讓Yuki找到新方向及樂趣,她漸漸想轉行,但家人的反對令她難以下定決心,「我有向屋企人探口風話想轉行做司儀,每次都反對。直到15年尾我喺銀行返工時,右眼突然望唔到嘢,我向上司請假睇醫生,佢話不如做埋手上啲嘢先去,當時我冇理佢,好委屈咁喊住去睇醫生。雖然最後冇乜事,但令我下定決心要轉行,我同屋企人講,畀兩年時間我,如果冇成績我就返去安安份份咁打工。」

周圍搵job
憑着滿腔熱誠,16年Yuki辭去銀行工作,創立司博禮,全職發展司儀事業,「當時我喺朋友嘅公司借咗張辦公枱開始,以為出嚟做司儀就會接到job,點知頭兩個月一單job都接唔到,之後第一單job仲要係屋企人介紹我去做婚禮司儀。我開始周圍搵job,問身邊做市場策劃、活動統籌丶PR嘅朋友有冇介紹;另外,有喺facebook及google落廣告,開始每月有2、3單job,同時有公司搵我做說話技巧培訓。」

雖然發展不是太順利,但Yuki決定堅持下去,認為這行需要用時間累積口碑,「客戶嚟搵我主持活動時,我會先了解觀眾多數係講乜嘢語言嘅人、係乜嘢活動,及想帶出乜嘢訊息。然後我先開始寫講稿,好似最近我要主持一個有關乳癌嘅醫學會議,要背熟好多醫科名詞,到時先有好嘅發揮。另外,做司儀時常要介紹來賓,我會提早去現場認人及做update,減少出錯嘅機會。因為你做得好,台下面嘅聽眾可能就係你下一單job嘅客戶,我嘅司儀及說話培訓工作,都係一單一單咁轉介返嚟。」

形象專業化
經營了年多時間,司博禮開始走上軌道,現時Yuki組建了自己的團隊,她希望將司儀的形象專業化,及得到大眾的認同,「工作開始增加,我搵有興趣做司儀嘅人士以兼職形式加入,每個都要接受培訓。做司儀唔係企上台講幾句就得,身體語言、說話用字、儀容及觀眾分析等,需要做好多功夫及專業知識;現時全港全職嘅司儀得十幾位,因為好多人覺得兼職就可以,我希望可以改變呢種既定嘅印象。」
Source: Apple Daily